Factors Affecting Customer Satisfaction with Vinaphone Mobile Network Service Quality: A Case Study in Tuy Phong District, Binh Thuan Province
Keywords:
Binh Thuan, customer satisfaction, service quality, Tuy Phong, Vinaphone mobile networkAbstract
Research on “Factors Affecting Customer Satisfaction with Vinaphone Mobile Network Service Quality: A Case Study in Tuy Phong District, Binh Thuan Province” aims to discover, identify, and measure factors affecting customer satisfaction with Vinaphone Mobile Network Service Quality in Tuy Phong District, Binh Thuan Province. The authors use quantitative analysis techniques in this article to confirm the composition and value of the scale. The survey results of 240 respondents showed that four out of six analyzed factors have a positive impact on customer satisfaction about the quality of Vinaphone mobile network service in Tuy Phong district, Binh Thuan province, including: (1) customer service, (2) service charges, (3) physical facilities, and (4) call quality.
Downloads
References
Babu, M. M. & Prince, P. R. (2011). Factors influencing the overall customer satisfaction of the wireless internet service users: an empirical study in Bangladesh. Indian Journal of Commerce & Management Studies, (2)6, tr. 14-24.
Cronin J.J. & Taylor S.A. (1992), “SERVPERF versus SERVQUAL: Reconciling Performance-Based and Perceptions-Minus-ExpectatioN Measurement of Service Quality”, Journal of Marketing, 58(January), pp. 125- 131.
Đinh Kiệm & Trà Thị Thu Hòa (2021). “Đánh giá các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng đối với dịch vụ di động Vinaphone tại Bình Thuận thông qua mô hình cấu trúc tuyến tính PLS –SEM”. Tạp chí Công Thương, Số 3, tháng 2 năm 2021, tr. 244 – 253.
Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., & Tatham, R. (2006). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, N.J: Pearson Prentice Hall.
Tôn Đức Sáu & Lê Văn Huy (2014). Đo lường chỉ số hài lòng khách hàng và các yếu tố ưu tiên cải tiến chất lượng dịch vụ trong lĩnh vực viễn thông di động: Minh họa thực tiễn tại các tỉnh miền trung. Tạp chí Kinh tế và Phát triển, số 200, tr. 86 – 96.
Vinaphone Tuy Phong (2022). Báo cáo nội bộ 2018-2022, huyện Tuy Phong, tỉnh Bình Thuận
Võ Thanh Hải & Võ Thị Thanh Thương (2017). “Sự hài lòng của khách hàng đối với dịch vụ viễn thông di động trên địa bàn thành phố Đà Nẵng”. Tạp chí Công Thương, Số 10.