Common Difficulties When Learning English for First-Year Students Major English Language at University of Phan Thiet and Proposed Solutions
Keywords:
difficulties, University of Phan Thiet, first-year students, learning solutionsAbstract
This study aims to explore the challenges that first-year students majoring in
English Language at the Faculty of Foreign Languages, University of Phan Thiet, have to face and propose solutions to support them before embarking on a new journey in their studies. The analysis is based on data collected from surveys of students from classes K14NNA1, K14NNA2, K15NNA1, and K15NNA2 at the Faculty of Foreign Languages, along with interviews with 05 lecturers responsible for teaching these classes. The synthesized research results identify common issues and limitations in English language knowledge that students encounter when studying at the high school. Accordingly, proposed solutions by the lecturers are recognized to equip students with a better understanding of their shortcomings and limitations. The goal of the study is to guide these student how to overcome difficulties, enhance academic performance, and contribute to achieving success in their future lives when transitioning to real work environments.
Downloads
References
Brown & Lee (2015). Challenges in Learning English for Vietnamese Students: A Global Perspective. Global Education Research Journal.
Daar, G. F. (2020). Problems of English Language learning in context. PKBM SAMBI POLENG.
Dương Thị Kim Oanh (2013). Một số hướng tiếp cận trong nghiên cứu động cơ học tập. Tạp chí Khoa học ĐHSP TP. HCM 48 (tr. 138-148).
Horwitz, E.K., Horwitz, M.B., & Cope, J. (1986). Foreign Language Classroom Anxiety. The Modern Language Journal, 70(2), 125-132
Hofstede, G. (1986). Cultural Differences in Teaching and Learning. International Journal of Intercultural Relations, 10(3), 301-320.
Huỳnh Thị Mỹ Duyên & Nguyễn Hiệp Thanh Nga (2021). Khó khăn trong việc nghe hiểu tiếng Anh của sinh viên không chuyên. Tạp chí Nghiên cứu khoa học và Phát triển kinh tế Trường Đại học Tây Đô. 11: 127-136.
Joshi, A., Kale, S., Chandel, S. & Pal, D.K. (2015). Likert Scale: Explored and Explained. British Journal of Applied Science & Technology, 7(4): 396-403. DOI: 10.9734/BJAST/2015/14975
Kim, D. (2020). Learning Language, Learning Culture: Teaching Language to the Whole Student. ECNU Review of Education, 3(1). DOI: 10.1177/2096531120936693
Krashen, S. (1982). Principles and Practice in Second Language Acquisition. PergamonPress.
Locke, E. A. & Latham, G. (1991). A Theory of Goal Setting and Task Performance. Academy of Management Review.
Misbah, N., Mohamad, M., Yunus, M. &Ya’acob, A. (2017). Identifying the Factors Contributing to Students’ Difficulties in the English Language Learning. Creative Education. 8: 1999-2008. DOI: 10.4236/ce.2017.813136
Nguyễn Đức Tồn (2011). Từ điển tiếng Việt. NXB Từ điển Bách Khoa.
Nguyễn Thành Trung & nnk (2022). Nghiên cứu thực trạng và đề xuất giải pháp phát triển phản xạ nói tiếng Anh của Sinh viên năm thứ hai ngành Ngôn ngữ Anh tại Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội. Tập san Sinh viên Nghiên cứu Khoa học. 12 (338-346).
Oxford, R.L. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. Newbury House Publishers.
Rao, P. S. (2019). The role of English as a global language. Research Journal of English, 4(1): 65-79.
The Importance of Learning English: Discover 5 reasons why learning English is important for your career and profil. (2020). ETSglobal. Truy cập ngyà 23/05/2024 từ https://www.etsglobal.org/pl/en/blog/news/importance-of-learning-english
Vieclamsinhvien.edu.vn. (2023). Sinh viên lo thất nghiệp nếu chỉ học một ngành ngôn ngữ. vieclamsinhvien.edu.vn. Truy cập ngày 23/05/2024 từ https://vieclamsinhvien.edu.vn/sinh-vien-lo-that-nghiep-neu-chi-hoc-mot-nganh-ngon-ngu-IDNEWS331.html
VnExpress (2023). Người Việt xếp thứ 58 thế giới về độ thông thạo tiếng Anh. Truy cập ngày 23/05/2024 từ vnexpress.net. https://vnexpress.net/nguoi-viet-xep-thu-58-the-gioi-vedo-thong-thao-tieng-anh-4678605.html