An E-Commerce Web Simulation System (UPT-Shopping): Integrating PayPal and Chatbot-AI to Support Users in Payment and Quick Response

Authors

  • Le Dinh Phu Cuong Faculty of Information Technology,Yersin University of Dalat, Lam Dong Province, Vietnam Author
  • Nguyen Ngoc Tam Faculty of Engineering and Technology, Yersin University of Dalat, Lam Dong Province, Vietnam Author
  • Nguyen Xuan Truong Faculty of Information Technology, University of Phan Thitet, Lam Dong Province, Vietnam Author
  • Bui Minh Quang Faculty of Information Technology,Yersin University of Dalat, Lam Dong Province, Vietnam Author

Keywords:

Chatbot, e-commerce, international payment, Paypal, system intergration

Abstract

In the context of strong growth and international integration of Vietnam's e-commerce, the demand for online sales platforms integrating advanced technologies has grown strongly. This article presents a case study on the design, development and implementation of UPT-Shopping - an e-commerce system using Python Django. This study presents a process and efficiency of integrating two main services: the international payment gateway PayPal and the virtual assistant platform Google Dialogflow. The authors analyze technology options, present detailed system architecture through UML diagrams, clarify the configuration and integration process of Google Dialogflow, and discuss the benefits and challenges in building an advanced e-commerce system, aiming at an effective user experience.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anh, N. N. (2024). Thương mại điện tử và tác động của thương mại điện tử tới môi trường Việt Nam. Tạp chí môi trường. 8.

Dialogflow (2024). Retrieved June 5, 2025, from https://developers.google.com/workspace/chat/build-dialogflow-chat-app-natural-language?hl=vi

HTML (2025). Retrieved June 5, 2025, from https://themes.getbootstrap.com/

JavaScript SDK (2025). Retrieved June 5, 2025, from https://sdk-design.js.org/

Lạng, N. T., Anh, T. T., Hiền, D. M., Liên, T. B., Qưỳnh, N. & Trinh, D. (2022). Tác động của tự động hóa quy trình bằng trí tuệ nhân tạo (Chatbot) đến trải nghiệm khách hàng ngành bán lẻ thương mại điện tử ở Việt Nam.

Le, D. P. C., Wang, D., & Le, V. T. (2024). A Comprehensive Survey of Recent Transformers in Image, Video and Diffusion Models. Computers, Materials and Continua, 80(1), 37-60.

Long, D. H., & Dung, D. T. T. (2023). Giải pháp hoàn thiện hệ sinh thái thương mại điện tử Việt Nam.

MySQL (2021). Retrieved June 5, 2025, from https://viblo.asia/p/co-so-du-lieu-va-he-quan-tri-co-so-du-lieu-mysql-phan-1-E375z6rJ5GW

PayPal API (2024). Retrieved June 5, 2025, from https://developer.paypal.com/community/blog/paypal-api-developer-series/

Phượng, L. T. B., & Hào, L. T. (2024). Ứng dụng trí tuệ nhân tạo trong thương mại điện tử tại các doanh nghiệp ở Việt Nam. Tạp chí Khoa học đại học Hạ Long. 14, 27-32.

Trung, T. T. H. (2023). Chuyển đổi số để bán hàng và chăm sóc khách hàng trong hệ thống ngân hàng bán lẻ Việt Nam. 242.

UML (2016). Retrieved June 5, 2025, from https://viblo.asia/p/phan-tich-thiet-ke-he-thong-thong-tin-su-dung-bieu-do-uml-phan-1-PjxMe6yNG4YL

Published

20-09-2025

How to Cite

Le, D. P. C., Nguyen, N. T., Nguyen, X. T., & Bui, M. Q. (2025). An E-Commerce Web Simulation System (UPT-Shopping): Integrating PayPal and Chatbot-AI to Support Users in Payment and Quick Response. The University of Phan Thiet Journal of Science, 3(3), 32-40. http://tapchikhoahocupt.vn/index.php/uptjs/article/view/uptjs-56-2025

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 > >>